Ce este un kit de inducție directă

Ce este un kit de inducție directa

Ce este un kit de inductie directa

   Sistemul de admisie este o parte importantă a mașinii. Există un motiv pentru care pasionații aleg un kit de inducție directa, drept una dintre primele modificări aduse mașinii. Nu numai că majoritatea sunt destul de ușor de înțeles și de instalat, dar de obicei aduc și îmbunătățiri substanțiale de putere.

   În anii 80’, au apărut primele sisteme de admisie a aerului. Acestea constau în tuburi de admisie realizate din plastic turnat și un filtru de aer din bumbac în formă de con.

   Un deceniu mai târziu, producătorii au început să importe modele populare de sisteme de admisie. Acestea erau de origine japoneză pentru piața compactă sport. 

   Odată cu progresul tehnologic, aceste sisteme au devenit disponibile într-o varietate de modele și un grad mai mare de personalizare.

 

Funcția kit-ului de admisie directă

   Oxigenul din aer este una dintre componentele necesare procesului de ardere a motorului.

   Funcția acestui sistem de admisie este de a permite aerului să ajungă la motorul mașinii, însă nu oricum. Un sistem bun permite un flux de aer curat și continuu spre motor. Se poate obține astfel mai multă putere și poate prelungi durata de viață a mașinii.  

Componente ale kit-ului de admisie directă

1.Filtru de aer

   Filtrul de aer este prima componentă principală a acestui sistem. Este o cutie metalică sau din plastic care conține o sită de filtrare dedicată. Este situată de obicei înaintea ansamblului supapei de accelerație sau a galeriei de admisie a mașinii.

   Un motor necesită un amestec exact de combustibil și aer pentru a funcționa, iar tot aerul intră mai întâi în sistem prin filtrul de aer.

   Sarcina filtrului de aer este de a filtra murdăria și alte particule străine din aer. Le împiedică să pătrundă  în sistem și, eventual, să deterioreze motorul.

2.Debitmetrul (Senzorul de masă de aer)

   Sistemul de admisie utilizează un senzor de debit de masă pentru a detecta cât de mult aer intră în motor.

   Senzorul de masa de aer(debitmetrul) are rolul de a măsura cantitatea de aer care pătrunde în cilindri. Se

   Senzorul MAP este responsabil cu măsurarea presiunii absolute din galeria de admisie. Pentru motoarele diesel, debitmetrele stabilesc cantitatea de gaze arse ce vor fi reintroduse în cilindrii de recirculare (EGR).

3.Clapeta de acceleratie

   Aceasta  controlează aerul care curge pe lângă senzorul menționat mai sus. Pe măsură ce accelerația este apăsată, clapeta se deschide și permite aerului să intre în motor. Când eliberați accelerația, aceasta se închide și împiedică fluxul de aer să ajungă în camera de ardere.

Admisia directa cu aer rece

   Sistemele de admisie a aerului rece sunt versiuni avansate ale sistemului de bază preentat mai sus. Așa cum sugerează și numele lor, aceste kit-uri aduc aer mai rece în motor și camera de ardere.

   Astfel se mărește eficiența și puterea motorului.

   Se înlocuiește filtrul stoc cu un kit de admisie care duce spre un filtru de aer conic. Filtrul este protejat de un scut termic.

   Scopul acestui scut este de a proteja filtrul de restul componentelor motorului care se incalzesc destul de tare. În acest fel, menține aerul exterior rece în raport cu mediul motorului, permițând reacții de combustie mai bune.

sursa: jdpower / dsportmag / carfromjapan

Ce este un kit de inductie directa

Related News

x